Image result for بک لینک و سئو

 

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ ( Link Building ) یا همان لینک سازی به مجموعه اقداماتی گفته می‌‌شود که برای بالا بردن تعداد و کیفیت لینک‌‌های ورودی به یک صفحه وب سایت  انجام می‌‌شوند.

در بیان ساده‌‌تر Link Building (لینک‌‌سازی) می‌‌تواند تعداد لینک‌‌های با کیفیت در یک وب سایت را افزایش دهد و این کار احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می‌‌برد. همچنین لینک سازی یک تکنیک بازاریابی ثابت شده برای شناساندن یک برند است.

از جمله کارهایی که در مبحث لینک سازی باید انجام دهیم بهینه کردن داخلی و خارجی سایت است. بهینه‌‌سازی داخلی یا سئو On Page ، مجموعه اقداماتی است که در صفحات داخلی سایت خود به منظور بالا بردن افزایش ترافیک سایت و کسب جایگاه برتر در گوگل انجام می‌‌دهید. یکی از این موارد لینک‌‌سازی یا Link Building  است.

علاوه بر بهینه کردن داخلی، باید سایت بک لینک چیست  را از لحاظ خارجی هم بهینه کنید. به این امر بهینه‌‌سازی خارجی یا سئو Off Page گفته می‌‌شود. در سئو Off Page  با انجام یک سری فعالیت‌‌ها در شبکه‌‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌‌رسان‌‌هایی مثل تلگرام سعی در بهینه کردن سایت خود می‌‌کنید. یعنی می‌‌توانید از این صفحات به سایت خود لینک دهید.

لینک‌‌های متنوع و درست به گوگل و کاربران این امکان را می‌‌دهد که در بین صفحات سایت شما در حرکت باشند و بدیهی است که هر چه این چرخش مداوم‌‌تر باشد، کسب امتیاز از جانب گوگل برای شما بیشتر خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید :  چگونه رتبه سایت را تنها با استفاده از لینک سازی داخلی بالا ببریم؟

 

ساختار و اجزای تشکیل دهنده یک لینک

آیا تا به حال به ساختار لینک توجه کردیده‌‌اید؟ آیا می‌‌دانید یک لینک از چه اجزایی تشکیل شده است؟ با هم اجزای تشکیل‌‌دهنده لینک‌‌ها را بررسی می‌‌کنیم.

تگ شروع لینک: تگ شروع لینک که به اسم anchor tag شناخته شده است و با حرف a نشان داده می شود. با این کاراکتر به گوگل اعلام می‌‌شود که در ادامه لینکی وجود دارد.

آدرس یا مقصد لینک: در این قسمت کلمه href را می‌‌بینید. منظور  hyperlink referral است. متنی داخل علامت نقل قول که به آدرس سایتی که به آن لینک داده شده اشاره دارد. این آدرس می‌‌تواند آدرس یک تصویر یا فایلی برای دانلود باشد و اامی بر این نیست که حتما URL سایت خاصی باشد. در بعضی از مواقع چیزی بیشتر از یک URL می‌‌بینید. کاراکتر # در ابتدای آدرس، که به یک لینک داخلی اشاره دارد و  شما را به قسمت دیگری از صفحه‌‌ای که در آن قرار دارید، هدایت می‌‌کند.

انکر تکست یا متن قابل نمایش: در اصل این قسمت همان متنی که کاربران می‌‌بینند و در صورت تمایل روی آن کلیک می‌‌کنند. در این قسمت معمولا از فرمت خاصی استفاده می‌‌شود که تمایز آن با بقیه متن قابل مشاهده باشد. این متن‌‌ها معمولا با رنگ آبی یا زیر خط نشان داده می‌‌شوند.

تگ پایان لینک: این قسمت شامل کدها یا کاراکترهایی است که به موتورهای جستجو اعلام می‌‌کنند لینک به پایان رسیده است.

روش های لینک سازی

همان طور که گفتیم، لینک‌ ‌سازی یکی از مباحث مهم در زمینه سئو است. نوع و تعداد لینک‌‌هایی که در مقاله یا صفحه مورد نظر استفاده می‌‌کنید، نیز مهم هستند. تعداد لینک‌‌ها بین ۲ تا ۵ عدد است.

مهم‌‌تر از تعداد لینک، صفحاتی است که به آن‌‌ها لینک داده می‌‌شود. گوگل به موضوعات و محتوای مقالاتی که به آن‌‌ها لینک داده شده هم اهمیت می‌‌دهد. این لینک‌‌ها می‌‌توانند نقش مهمی در بهبود رتبه سایت داشته باشند.

-آپارات

با ثبت نام در این سایت و ایجاد یک حساب کاربری میتوانیدذ ویدیو های خود را در آن قرار دهید. اما نهایتا در این کانال ، شما خواهید توانست که یک بک لینک نوفالو به سوی سایت خود بگیرید. البته این کار آپارات، کاری فکر شده و درست است چرا که باعث می شود که کسانی که محتوای ویدیویی مفیدی ندارند ، شروع به ساخت کانال های اسپم برای درج لینک نکنند

 

آیا غیراز بک لینک فالو و نوفالو بک لینک دیگری هم داریم ؟

بله ، امروزه برای rel نسبت های مختلفی تعریف کرده اند که خزنده ها یا روبات های گوگل ، آن ها را به خوبی می شناسند. 

 

<a rel=”value”>

آموختیم که به جای value در عبارت بالا ، می توان عبارت nofollow را قرار داد تا خزنده ها ، آن را دنبال نکنند. برخی از دیگر عبارت ها که می توانند به جای value به کار برده شوند ، عبارتند از:

Alternate

در این حالت  لینک ، به جایی می رود که شما همین صفحه را به زبانی دیگر یا برای پرینت خواهید دید.

Author

بدین معنا که این لینک به جایی می رود که شما نویسنده مقاله را معرفی خواهید کرد.

Bookmark

بدین معنا که این لینک برای بوک مارک کردن مناسب است و شما می توانید این لینک دائمی مقاله را در مرورگر خود سیو نمایید و هر موقع خواستید استفاده کنید.

Help

بدین معناست که این لینک به صفحه آموزش یا راهنمای استفاده از مقاله می رود.

License

بدین معنا که این لینک ، شما را به صفحه کپی رایت مقاله هدایت می کند.

next

بدین معنا که این لینک شما را به مقاله بعدی هدایت می کند.

Nofollow

همان گونه که در بالا گفتیم بدین معناست که این لینک ، هیچ گونه اعتباری ندارد و فقط برای این است که کاربران روی آن کلیک کنند.

Prev

بدین معنا که این لینک شما را به سمت مقاله قبلی این مقاله هدایت می کند.

Search

بدین معنا که این لینک ، شما را به سمت ابزاری هدایت می کند که می توانید با آن در این مقاله جستجو کنید.

Tag

بدین معنی که این لینک ، در واقع یک تگ یا کلمه کلیدی در این مقاله است

دلیل ساختن لینک‌های نوفالو چیست؟

بدون لینک‌های نوفالو، اینترنت پر از اسپم می‌شود.

با ایجاد لینک‌های نوفالو، فقط لینک‌های فالو و طبیعی، در رتبه سایت تأثیر خواهد داشت.

محتوا ، طبیعتاً باید مفصل باشد.

 

واضح است ، درست است؟

 

نوشتن محتوای طولانی تر و پر از پرکننده هنوز هم امکان پذیر است ، اما طبق تجربه من ، نمی توانید جزئیات بیشتری را ارائه دهید.

 

دوم ، محتوای طولانی تر از نظر آماری برای شما بهتر است.

 

باور نمی کنید؟ نگاهی به داده ها بیندازید.

 

محتوای طولانی سئو چیست  تر پیوندهای بیشتری دریافت می کند.

 

 

همچنین معمولاً دارای رتبه های SERP بالاتری است:

 

 

خوانندگان محتوای طولانی مدت را دوست دارند. (موتورهای جستجو نیز چنین می کنند.)

 

اگر به طور مرتب محتوای معتبر و طولانی را ارسال کنید ، توجه خواهید کرد و بازدید بیشتری را به سایت خود منتقل می کنید. خیلی درست به نظر می رسد ، اما قول می دهم که جواب دهد.

 

تمام موارد گفته شده ، اگر مجبورید جزئیات یا طول را انتخاب کنید ، با جزئیات همراه شوید.

 

اما طبق تجربه من ، محتوای طولانی تر به طور طبیعی جزئی می شود و شما از هر دو جهان بهترین بهره می گیرید. این همان کاری است که من توصیه می کنم انجام دهید.

 

مطالب به خوبی نوشته / تولید شده است

نه ، من یک گرامر گرامری نیستم ، اما فکر می کنم هر محتوایی را که پیوند می دهم باید خوب نوشته شود.

 

آیا این بدان معناست که باید حتی با یک ویرگول بی جا کامل باشد؟ اصلا.

 

این بدان معناست که محتوا باید چیزی را به طور مثر بیان کند. باید چیزی را به وضوح به خوانندگان بگوید.

 

وبلاگ Seth Godin یک مثال عالی در این مورد است.

 

 

او هر روز پست می گذارد و با صدایی می نویسد که خیلی راحت است. این بدان معناست که او اغلب قوانین دستور زبان را زیر پا می گذارد.

 

اما حدس بزنید چه؟ هیچ کس اهمیتی نمی دهد.

 

مردم وبلاگ Seth را دوست دارند زیرا دیدگاه منحصر به فردی به میز می آورد. استفاده نادرست از نقطه ویرگول ، خوانندگان را از آن دور نمی کند.

 

در عین حال ، دستور زبان را نادیده نگیرید. هنوز مهم است! فقط با آن وسواس پیدا نکنید.

 

حرف من این است که محتوا باید منبعی باشد که چیزی را به روشنی بیان کند.

 

همین امر برای محتوایی که مبتنی بر متن نیستند ، مانند فیلم ها و اینفوگرافیک ها. آنها هنوز هم باید همان کار را انجام دهند: دانش مشترکی را که ارزش وقت خوانندگان را دارد ، به اشتراک بگذارند.

 

سایت قانونی است

برای بیشتر شما ، این مسئله نگران کننده نخواهد بود. اما به عنوان یک وبلاگ نویس ، باید اطمینان حاصل کنم که به سایت های قانونی لینک می دهم.

 

من سعی می کنم یک کتاب را بر اساس جلد آن قضاوت نکنم ، اما هر زمان که یک موضوع اولیه وردپرس را می بینم ، تمایل دارم که باور کنم سایت ممکن است کمی سایه باشد.


طراحی لوگو

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وای زد موزیک :: yyzedmusic خاطرات من و استدیو ثبت شرکت و برند گردشگری و مناطق زیبای جهان و ایران جشنواره سفارشات گلچین شده بهداشت پوست و مو تروپ پس موسیقی سنتی اجاره خودرو در کیش دلنوشته